Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Yeni şehir hastaneleri için düğmeye basıldı! Bakan Memişoğlu 5 ili açıkladı

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, Türkiye genelinde sağlık yatırımlarının hız kesmeden devam ettiğini belirterek İzmir, Muğla, Tokat, Konya ve Diyarbakır için yeni şehir hastanesi projelerinin hazırlık aşamasında olduğunu açıkladı.

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, Türkiye genelinde sağlık yatırımlarının hız kesmeden

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, katıldığı televizyon programında sağlık altyapısına yönelik devam eden ve planlanan yatırımlarla ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Türkiye genelinde sağlık hizmetlerinin kapasitesini artırmaya yönelik çalışmaların sürdüğünü belirten Memişoğlu, mevcut şehir hastanelerinin yanı sıra yeni projeler üzerinde de yoğun şekilde çalışıldığını ifade etti.

Türkiye’de halihazırda 27 şehir hastanesinin hizmet verdiğini belirten Bakan Memişoğlu, bu hastanelerde yaklaşık 39 bin 630 yatak kapasitesi bulunduğunu söyledi. Modern sağlık tesislerinde vatandaşlara yüksek standartlarda hizmet sunulduğunu vurgulayan Memişoğlu, sağlık yatırımlarının ülke genelinde yaygınlaştırılacağını dile getirdi.

11 şehir hastanesinin yapımı sürüyor

Sağlık Bakanı Memişoğlu, yapımı devam eden 11 şehir hastanesinin bulunduğunu açıkladı. Bu projelerin önemli bir bölümünün yıl sonuna kadar tamamlanmasının planlandığını belirten Bakan, Ordu, Trabzon, Sakarya, Denizli, Şanlıurfa, Mardin ve Diyarbakır’daki şehir hastanelerinin inşaat süreçlerinin sürdüğünü kaydetti. Son dönemde Aydın Şehir Hastanesi’nin hizmete açıldığını hatırlatan Memişoğlu, Samsun Şehir Hastanesi’nin de hasta kabulüne başladığını söyledi. İstanbul Sancaktepe’de yapımı devam eden 4 bin yataklı şehir hastanesinin ise tamamlandığında Avrupa’nın en büyük sağlık komplekslerinden biri olacağını ifade etti.

İzmir, Muğla, Tokat ve Konya için yeni proje

Bakan Memişoğlu, sağlık yatırımlarında yeni bir aşamaya geçildiğini belirterek İzmir, Muğla, Tokat ve Konya’da yeni şehir hastanelerinin planlama ve ihale çalışmalarının sürdüğünü açıkladı. Ayrıca Diyarbakır’a ikinci bir şehir hastanesi kazandırılması için de hazırlıkların devam ettiğini söyledi. Yeni projelerle birlikte vatandaşların sağlık hizmetlerine daha hızlı ve kolay erişmesinin amaçlandığını vurgulayan Memişoğlu, sağlık altyapısının güçlendirilmesinin öncelikli hedeflerden biri olduğunu dile getirdi.

MHRS’de bekleyen hasta sayısı azaldı

Merkezi Hekim Randevu Sistemi’nde yaşanan yoğunluğun azaltılması için kapsamlı çalışmalar yürütüldüğünü belirten Memişoğlu, yeni uzman hekim atamaları ve mesai dışı poliklinik uygulamaları sayesinde randevu bekleyen hasta sayısında önemli düşüş yaşandığını söyledi. Yoğunluk bulunan branşlarda kapasitenin artırıldığını ifade eden Bakan, vatandaşların sağlık hizmetlerine erişimini kolaylaştırmak amacıyla yeni uygulamaların devreye alındığını kaydetti.

Tetkiklerde yapay zeka dönemi başlıyor

Sağlık alanında teknolojik dönüşümün sürdüğünü belirten Memişoğlu, yapay zeka destekli yeni sistemler üzerinde çalışıldığını açıkladı. Geliştirilen yazılımların doktorlara tanı ve görüntüleme süreçlerinde destek sağlayacağını ifade eden Bakan, sağlık hizmetlerinde verimliliğin artırılmasının hedeflendiğini söyledi. Türkiye’nin sağlık teknolojilerinde önemli bir noktaya ulaştığını belirten Memişoğlu, MR cihazı sayısının 2002 yılında 58 iken bugün 1.057’ye yükseldiğini hatırlatarak sağlık altyapısındaki büyümenin devam edeceğini vurguladı.