Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Antalya’da milli maçta ‘giriş ücreti’ krizi! Restorana 325 bin TL ceza

Antalya’da Dünya Kupası maçını dev ekrandan izlemek isteyen vatandaşlardan “giriş ücreti” alınması tepkilere yol açtı. Sosyal medyada yayılan görüntüler sonrası Ticaret Bakanlığı devreye girerek işletmeye 325 bin 622 TL idari para cezası uyguladı.

Antalya’da Dünya Kupası maçını dev ekrandan izlemek isteyen vatandaşlardan “giriş

Avustralya–Türkiye Dünya Kupası karşılaşmasının dev ekranlardan izlendiği Antalya’da bir işletmede yaşanan uygulama büyük tepki çekti. Maçın ücretsiz yayınlandığı bir ortamda, bazı vatandaşlardan “ekstra giriş ücreti” talep edilmesi tartışma yarattı.

Vatandaşlar ile işletme çalışanları arasında yaşanan gerginlik kısa sürede büyürken, olay anına ilişkin görüntüler cep telefonu kameralarına yansıdı ve sosyal medyada hızla yayıldı.

İnceleme başlatıldı

Tepki çeken görüntülerde işletme sahibi olduğu belirtilen kişinin, ücret ödemek istemeyen müşterilere sert ifadeler kullandığı anlar dikkat çekti. Tartışmanın büyümesi üzerine vatandaşların mekânı terk etmek istemediği, işletme tarafının ise ısrarcı olduğu görüldü. Görüntülerin yayılmasının ardından Ticaret Bakanlığı harekete geçti ve Antalya İl Ticaret Müdürlüğü ekipleri işletmede denetim gerçekleştirdi.

Mevzuata aykırılık tespit edildi

Yapılan incelemelerde işletmenin yalnızca giriş ücreti uygulamasıyla değil, aynı zamanda fiyat listesi ve menü bulundurmama gibi mevzuata aykırı işlemlerle de dikkat çektiği belirlendi. Tespitlerin ardından işletmeye toplam 325 bin 622 TL idari para cezası uygulandı.

Bakanlıktan “denetimler sürecek” mesajı

Ticaret Bakanlığı, tüketici haklarının korunması için denetimlerin aralıksız sürdürüleceğini vurguladı. Mevzuata aykırı uygulamalara karşı gerekli işlemlerin gecikmeden yapılacağı ifade edildi.