Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ankara’da diplomatik temaslarını sürdürdü. Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde gerçekleştirilen kabul töreninde Avrupa Birliği Delegasyonu ile dört ülkenin büyükelçisi Erdoğan’a güven mektuplarını sundu.
Diplomatik teamüller çerçevesinde gerçekleşen törende, büyükelçiler görevlerine resmen başlamalarını sağlayan güven mektuplarını Cumhurbaşkanı Erdoğan’a takdim etti.
Beş büyükelçi güven mektuplarını sundu
Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde düzenlenen kabulde Avrupa Birliği Delegasyonu Büyükelçisi Aivo Orav, Kore Cumhuriyeti Büyükelçisi Sukjong Boo, Kuveyt Büyükelçisi Muhammed Merzuk Salman Al Şabo, Malezya Büyükelçisi Adlan Mohd Shaffieq ve Moğolistan Büyükelçisi Ochir Lkhagvasuren hazır bulundu. Büyükelçiler, Türkiye’deki diplomatik görevlerine başlamaları kapsamında hazırlanan güven mektuplarını Cumhurbaşkanı Erdoğan’a sundu.
Külliye’de diplomatik tören
Güven mektuplarının takdim edilmesinin ardından büyükelçiler, beraberlerinde bulunan büyükelçilik personeli ve aile üyelerini Cumhurbaşkanı Erdoğan’a tanıttı. Resmi tören kapsamında Cumhurbaşkanı Erdoğan ve büyükelçiler hatıra fotoğrafı çektirirken, diplomatik nezaket çerçevesinde karşılıklı iyi niyet mesajları verildi.
Erdoğan büyükelçilerle görüştü
Tören sonrasında Cumhurbaşkanı Erdoğan, büyükelçileri ayrı ayrı kabul ederek görüşmeler gerçekleştirdi. Görüşmelerde Türkiye ile ilgili ülkeler ve Avrupa Birliği arasındaki ilişkilerin yanı sıra çeşitli diplomatik konuların ele alındığı değerlendiriliyor. Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’ndeki kabul, Türkiye’nin uluslararası diplomatik ilişkilerinin güçlendirilmesine yönelik temaslar kapsamında dikkat çeken programlardan biri oldu.
