Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Somali’den stratejik teklif: 10 bin tonluk dev rezerv gündemde

Somali’nin yaklaşık 10 bin tonluk uranyum rezervinin çıkarılması ve işletilmesi için Türkiye’den destek istediği iddia edildi. Enerji ve madencilik alanındaki iş birliği Afrika’daki stratejik rekabeti yeniden gündeme taşıdı.

Somali’nin yaklaşık 10 bin tonluk uranyum rezervinin çıkarılması ve işletilmesi

Afrika kıtasında kritik madenler ve enerji kaynakları üzerindeki küresel rekabet hız kazanırken, Türkiye’nin bölgedeki etkisini artıracak yeni bir iddia gündeme geldi. Somali hükümetinin, ülkesindeki uranyum rezervlerinin değerlendirilmesi için Türkiye ile iş birliği yapmak istediği öne sürüldü.

Somali Petrol ve Maden Kaynakları Bakanlığı yetkililerinin, yeraltı kaynaklarının geliştirilmesi için Türkiye ile daha kapsamlı bir iş birliği hedeflediği belirtiliyor. Bu kapsamda iki ülke arasında teknik bir komite kurulması ve mevcut jeolojik verilerin yeniden değerlendirilmesi planlanıyor.

Afrika’daki enerji ve maden ağı genişliyor

Türkiye’nin Afrika’daki enerji ve madencilik faaliyetleri yalnızca Somali ile sınırlı kalmıyor. Nijerya ile de maden teknolojisi, dijitalleşme ve keşif süreçlerini kapsayan anlaşmaların imzalandığı biliniyor. Bölgedeki ülkelerin, Türkiye ile özellikle teknik kapasite geliştirme ve kaynak arama alanlarında iş birliğini artırdığı belirtiliyor.

Enerji projeleri sahaya yansıyor

Türkiye’nin Somali’de yürüttüğü enerji faaliyetleri arasında sismik araştırmalar ve derin deniz sondaj çalışmaları da bulunuyor. Daha önce Oruç Reis ve farklı sondaj gemileriyle bölgede yapılan çalışmaların enerji potansiyeline işaret ettiği aktarılmıştı. Yeni aşamada “Çağrı Bey” sondaj gemisi ile operasyonların devam ettiği, çalışmaların birkaç ay içinde sonuçlanmasının hedeflendiği bildiriliyor.

Küresel basın yakından takip ediyor

Uluslararası medya kuruluşlarının Türkiye’nin Afrika’daki enerji ve madencilik hamlelerini yakından izlediği belirtiliyor. Bazı değerlendirmelerde Türkiye’nin, klasik sömürgeci modellerden farklı olarak daha çok “kazan-kazan” temelli bir iş birliği yaklaşımı izlediği yorumları yer alıyor.