Avustralya–Türkiye Dünya Kupası karşılaşmasının dev ekranlardan izlendiği Antalya’da bir işletmede yaşanan uygulama büyük tepki çekti. Maçın ücretsiz yayınlandığı bir ortamda, bazı vatandaşlardan “ekstra giriş ücreti” talep edilmesi tartışma yarattı.
Vatandaşlar ile işletme çalışanları arasında yaşanan gerginlik kısa sürede büyürken, olay anına ilişkin görüntüler cep telefonu kameralarına yansıdı ve sosyal medyada hızla yayıldı.
İnceleme başlatıldı
Tepki çeken görüntülerde işletme sahibi olduğu belirtilen kişinin, ücret ödemek istemeyen müşterilere sert ifadeler kullandığı anlar dikkat çekti. Tartışmanın büyümesi üzerine vatandaşların mekânı terk etmek istemediği, işletme tarafının ise ısrarcı olduğu görüldü. Görüntülerin yayılmasının ardından Ticaret Bakanlığı harekete geçti ve Antalya İl Ticaret Müdürlüğü ekipleri işletmede denetim gerçekleştirdi.
Mevzuata aykırılık tespit edildi
Yapılan incelemelerde işletmenin yalnızca giriş ücreti uygulamasıyla değil, aynı zamanda fiyat listesi ve menü bulundurmama gibi mevzuata aykırı işlemlerle de dikkat çektiği belirlendi. Tespitlerin ardından işletmeye toplam 325 bin 622 TL idari para cezası uygulandı.
Bakanlıktan “denetimler sürecek” mesajı
Ticaret Bakanlığı, tüketici haklarının korunması için denetimlerin aralıksız sürdürüleceğini vurguladı. Mevzuata aykırı uygulamalara karşı gerekli işlemlerin gecikmeden yapılacağı ifade edildi.
