Tapu, arsa ve diğer taşınmazların alım satımında zorunlu olarak uygulanması planlanan Güvenli Ödeme Sistemi’nin yürürlüğe giriş tarihi yeniden değiştirildi. Ticaret Bakanlığı, sistemin 1 Temmuz 2026 yerine 1 Ekim 2026 tarihinde zorunlu olarak uygulanacağını duyurdu.
Kararın, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü başta olmak üzere ilgili kurumlarla yürütülen teknik entegrasyon çalışmalarının tamamlanabilmesi amacıyla alındığı bildirildi.
Teknik altyapı çalışmaları devam ediyor
Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, Güvenli Ödeme Sistemi’nin sağlıklı şekilde devreye alınabilmesi için kurumlar arasındaki teknik uyum sürecinin sürdüğü belirtildi. Bu kapsamda uygulamanın üç ay ertelenmesine karar verildi. Böylece taşınmaz satışlarında yeni sistemin zorunlu olarak kullanılacağı tarih 1 Ekim 2026 olarak güncellendi.
Daha önce de ertelenmişti
Güvenli Ödeme Sistemi’nin ilk etapta 1 Mayıs 2026 tarihinde yürürlüğe girmesi planlanıyordu. Daha sonra uygulama 1 Temmuz 2026’ya ertelenmişti. Son kararla birlikte sistemin zorunlu kullanım tarihi ikinci kez değiştirilmiş oldu.
