Tokat’ta Kırım Kongo Kanamalı Ateşi (KKKA) vakaları yeniden gündeme geldi. Vücutlarına kene yapışması sonrası rahatsızlanan 5 kişi, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi (TOGÜ) Hastanesi’nde tedavi altına alındı.
Enfeksiyon Hastalıkları Bölümü’nde gözlem altına alınan hastalara KKKA teşhisi konulurken, sağlık ekipleri tarafından tedavi sürecinin yakından takip edildiği öğrenildi.
Hastaların sağlık durumları takip ediliyor
Hastaneden edinilen bilgilere göre, tedavi altına alınan 5 kişinin genel sağlık durumlarında olumlu gelişmeler yaşanıyor. Hastaların durumunun stabil olduğu ve iyileşme sürecine girdikleri belirtildi. Uzman ekipler, KKKA vakalarında erken müdahalenin kritik önem taşıdığını vurgulayarak hastaların kontrol altında tutulduğunu ifade etti.
Kene kaynaklı hastalıkta yaz dönemi uyarısı
Özellikle yaz aylarında kene vakalarında artış yaşanması, KKKA riskini yeniden gündeme taşıyor. Tarım ve hayvancılıkla uğraşan bölgelerde kene temasına karşı dikkatli olunması gerektiği belirtiliyor. Sağlık yetkilileri, vatandaşların açık alanlardan dönüşte vücut kontrolü yapmaları ve şüpheli durumlarda vakit kaybetmeden sağlık kuruluşlarına başvurmaları gerektiğini hatırlatıyor. Tokat’taki son vakalar, KKKA hastalığına karşı alınacak önlemlerin önemini bir kez daha gözler önüne serdi.
